Ogólne warunki handlowe korzystania z portalu internetowego (e-shopu) www.dessue.pl
Artykuł I
Definicje
- Operatorem strony internetowej (e-shopu) jest M23, s.r.o., z siedzibą Ivanska cesta 36 , 804 01 Bratysława, IČO: 55 667 376.
- Podmiotem sprzedającym jest jest M23, s.r.o., z siedzibą Ivanska cesta 36 , 804 01 Bratysława, IČO: 55 667 376.
- Dostawcą towarów i usług oferowanych we-shopiewww.dessue.pl jest jest M23, s.r.o., z siedzibą Ivanska cesta 36 , 804 01 Bratysława, IČO: 55 667 376.
- Kupującym jest każdy użytkownik e-shopu, który wytworzył zamówienie za pośrednictwem portalu. Zgodnie z postanowieniami ustawy nr 102/2014 Dz.U. za konsumenta uważa się osobę fizyczną, która podczas zawierania umowy i prowadzenia działalności w jej zakresie nie działa jako przedstawiciel swojej działalności gospodarczej, pracodawcy lub zakładu ja zatrudniającego.
- E-commerce to system komputerowy w sieci internetowej z publicznym dostępem, który umożliwia zamawianie towarów i usług.
- Towarami lub usługami są wszystkie produkty opublikowane na stronie e-shopu.
- Zamówienie zostaje złożone poprzez potwierdzenie procesu zamówienia w e-shopie składającego się między innymi z wyboru towarów lub usług przez nabywcę oraz wypełnienia formularza zamówienia.
- Kupujący w pełni zgadza się na prowadzenie komunikacji z e-shopem w formie elektronicznej, w szczególności za pośrednictwem e-shopu oraz poczty e-mail, a także komunikacji telefonicznej.
Artykuł II
Cena
- Wszystkie podawane w e-shopie ceny towarów są cenami ostatecznymi wraz wliczonym podatkiem VAT w wysokości 23%.
- Sprzedawca zobowiązuje się do sprzedaży zamówionego produktu w cenie podanej na stronie e-shopu w momencie realizacji zakupu.
Artykuł III
Zamówienie
- Zamówienie zostaje złożone poprzez potwierdzenie procesu zamówienia w e-shopie składającego się między innymi z wyboru towarów lub usług przez nabywcę oraz kompletnego wypełnienia formularza zamówienia. Dla prawidłowej realizacji zlecenia konieczne jest wypełnienie wymaganych informacji i wybranie opcji przesyłki oraz płatności za zamówione towary lub usługi.
- Kupujący poprzez potwierdzenie zamówienia wyraża zgodę na podaną cenę towarów i usług, przez co zamówienie staje się wiążące dla konsumenta.
- Potwierdzenie zamówienia przez sprzedawcę następuje poprzez umowę sprzedaży, którą można zmienić, anulować lub uzupełniać wyłącznie na drodze wzajemnego porozumienia między kupującym a sprzedającym, jeżeli ustawa lub rozporządzenie nie stanowi inaczej. Potwierdzeniem zamówienia przez sprzedającego jest wysyłka towaru.
- Po wytworzeniu zamówienia w e-shopie kupującemu zostaje automatycznie wygenerowany e-mail z potwierdzeniem otrzymania zamówienia przez e-shop. Wiadomość e-mail nie jest potwierdzeniem zamówienia w rozumieniu ust. 3 niniejszego artykułu.
- Wysyłka zamówienia zobowiązuje kupującego do zapłacenia ceny za zamówione towary.
- Jeżeli sprzedawca nie jest w stanie zrealizować zamówienia lub jego części w terminie określonym jako termin realizacji zamówienia pomimo swoich najlepszych chęci i podjęcia wszelkich możliwych działań w celu wywiązania się z terminu, ponieważ na przykład towar nie jest już produkowany, towar nie jest dostępny u producenta lub dostawcy do wysyłki, producent wprowadził poważne zmiany uniemożliwiające realizację zamówienia lubz powodu zaistnienia siły wyższej, ma prawo anulować zamówienie, o czym poinformuje kupującego za pomocą wiadomości e-mail. Ponadto, sprzedający ma prawo do anulowania zamówienia, jeżeli kupujący podał nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd dane, które nie mogą zostać zweryfikowane, na przykład błędny adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli kupujący zapłacił zaliczkę, zostanie ona zwrócona w ciągu 14 dni.
Artykuł IV
Warunki płatności
- Za towary i usługi w e-sklepie można zapłacić za pośrednictwem jednego z następujących sposobów:
a) płatność za pobraniem (płatność za towary bezpośrednio do rąk kuriera),
b) płatność za pośrednictwem bramki płatności - płatność za pomocą karty kredytowej lub PayPal
c) płatność przy odbiorze w sklepie.
- Opłata za do każdy ze sposobów płatności została podana w art. VI niniejszych ogólnych warunków handlowych.
- Sprzedawca może zaoferować kupującemu zniżkę:
a) rabat za zarejestrowanie się do e-shopu,
b) rabat za kolejny zakup,
c) rabat na podstawie jednorazowego kuponu rabatowego.
- Przewidziane rabaty nie mogą być łączone.
Artykuł V.
Warunki dostawy
- Sprzedawca wyśle towar w ciągu 24 godzin (w dni robocze) od momentu otrzymania zamówienia.
- Jeśli zamówionych zostało więcej towarów i usług, a niektóre z nich nie znajdują w magazynie, sprzedawca poinformuje kupującego o możliwości dostawy częściowej.
- Wraz z towarem klient otrzymuje fakturę (dokument księgowy), instrukcję oraz inne dokumenty dotyczące towarów lub usług od producenta.
- Miejscem świadczenia usług jest miejsce, do którego towary zostały dostarczone.
- Sprzedający realizuje transport do kupującego poprzez:
a) firmę kurierską GLS General Logicistcs Systems Slovakias.r.o. z siedzibą Lieskovskácesta 13, 962 21 Lieskovec.
- Jeżeli towar lub powiadomienia o próbie doręczenia przez dostawcę nie zostały dostarczone w ciągu 1-2 dni roboczych od momentu otrzymania wiadomości e-mail potwierdzającej otrzymanie zamówienia przez e-shop, prosimy o kontakt z nami lub firmą kurierską GLS. Numer przesyłki zostanie wysłany kupującemu w wiadomości e-mail niezwłocznie po nadaniu przesyłki.
Artykuł VI
Opłaty za transport i pakowanie, oraz opcje płatności
- W przypadku płatności za pośrednictwem bramki płatniczej opłata za transport na terenie wynosi:
a) za transport przez firmę kurierską z dostawą w ciągu 2 dni roboczych po wysyłce z naszego magazynu – 1,50 EUR.
- W przypadku płatności gotówką przy odbiorze (opłata podczas odbioru przesyłki do rąk kuriera na terenie Republiki Słowackiej):
a) za transport przez firmę kurierską z dostawą w ciągu 2 dni roboczych od wysyłki z naszego magazynu jest pobierana opłata w wysokości 3,00 EUR.
- Sprzedawca może uzgodnić z kupującym inny sposób (niż podane powyżej) wysyłki towarów lub usług oraz inne ceny za dostawę.
- Sprzedawca może wysłać produkt, który jest natychmiast dostępny dla kupującego, a pozostałą część zamówienia dosłać w ustawowym terminie, pod warunkiem, że: kupujący nie poniesie żadnych dodatkowych opłat pocztowych niż te, które zostały podane w zamówieniu.
Artykuł VII
Przewłaszczenie
- Prawo własności przechodzi ze sprzedającego na kupującego w momencie zapłaty pełnej ceny za przedmiot umowy zakupu.
- Towary lub usługi objęte prawem własności sprzedawcy, podlegają procesowi złożenia reklamacji przez kupującego dopiero po opłaceniu przez niego pełnej ceny za przedmiot umowy zakupu.
Artykuł VIII
Rezygnacja z umowy zakupu
- Kupujący ma prawo do anulowania zamówienia towaru lub usługi do 24 godzin od powstania umowy kupna bez opłaty za anulowanie zamówienia na towar produkowany są na zamówienie według specyficznych wymagań konsumenta lub specjalnie dla jednego konsumenta.
Artykuł IX
Prawo konsumenta do zwrotu towaru bez podania przyczyny i pouczenie konsumenta
- Na podstawie ustawy nr 102/2014 Dz.U dot. ochrony konsumentów w procesie sprzedaży towarów lub świadczenia usług poprzez umowę zawieraną na odległość lub umowę zawieraną poza siedzibą sprzedawcy wraz z późniejszymi zmianami (zwanymi dalej „Ustawą”), zgodnie z §7 i późniejszymi konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych dni od daty dostawy. Jeżeli przedmiotem umowy sprzedaży jest dostawa towaru, konsument ma prawo do odstąpienia od umowy również przed dostawą towaru.
- W przypadku chęci odstąpienia od umowy konsument jest zobowiązany dostarczyć pisemne odstąpienie od umowy osobiście najpóźniej ostatniego dnia danego okresu pod adres kontaktowy sprzedawcy lub złożyć na poczcie później ostatniego dnia okresu, zaadresowane na adres, który jest wymieniony w danych kontaktowych. Konsument jest zobowiązany po złożeniu pisemnego odstąpienia od umowy przesłać lub dostarczyć osobiście przedmiot umowy, z którego zrezygnował wraz z całą dokumentacją - np. oryginałem faktury, instrukcją i innymi dokumentami dołączonymi do towaru, które zostały mu dostarczone wraztowarem, nie później niż 14 dni od daty odstąpienia od umowy (§10 ust. ust. 1). Zaleca się, aby kupujący wykonał kopię faktury na użytek własny, a zwracany towar wysyłał listem poleconym i ubezpieczonym. Do odstąpienia od umowy można wykorzystać niniejszy formularz: Odstąpienia od umowy, w którym powinny zostać wypełnione przynajmniej dane oznaczone „*” - gwiazdką.(http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/odstupenie%20od%20zmluvy.pdf).
- Prosimy o niewysyłanie towarów za pobraniem, towary takie nie będą przyjmowane.
- Operator e-shopu zwróci koszty zamówienia towaru/usługi, łącznie z kosztami transportu w rozumieniu § 9 ust. 3) ustawy nr 102/2014 Dz.U. jak również kosztów poniesionych na ich zakup w ciągu 14 dni od dnia otrzymania odstąpienia od umowy, jednak nie jest zobowiązany do dokonania zwrotu wcześniej niż zostanie mu dostarczony towar lub konsument nie przekaże dowodu wysłania towaru, co nie ma zastosowania w przypadku, gdy sprzedawca zaproponował odbiór towaru we własnym zakresie.
- Koszty zwrotu towaru są pokrywane przez konsumenta.
- Prawo odstąpienia od umowy nie ma zastosowanie do towarów i usług, które zostały wymienione w § 7 ust. 6 pkt. a) oraz l) ustawy nr 102/2014. Dz.U.
- Konsument ponosi wszelkie koszty obniżenia wartości towaru spowodowane przez jego zastosowanie wykraczające poza konieczne do określenia funkcjonalności i cech towaru.
Artykuł X
Prawa i obowiązki stron
- Za strony umowy uważa się sprzedającego i kupującego.
- Kupujący zobowiązany jest do:
a) odebrania zamówionych towarów,
b) zapłacenia za towar zgodnie z umową sprzedaży,
c) sprawdzenie, czy przesyłka oraz sam towar nie uległy uszkodzeniu, podczas odbioru przesyłki.
- Sprzedający zobowiązany jest do:
a) dostarczenia towarów do klienta w wymaganej jakości, ilości i uzgodnionej cenie,
b) dostarczenia klientowi wraz z towarem lub dosłania oddzielnie wszystkich dokumentów dotyczących towaru, takich jak faktury za towar, formularze reklamacyjne, instrukcje obsługi w formie skodyfikowanej języka słowackiego.
Artykuł XI
Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z ustawą nr 122/2013 Dz.U. o ochronie danych osobowych z późniejszymi zmianami.
- Operator nie udostępnia danych osobowych kupującego osobom trzecim, poza firmą przewozową, która zapewnia dostawę towarów lub usług, lub organom państwowym w celu kontroli. W tym przypadku podmioty te stają się trzecią stroną.
- Operator otrzymuje od kupującego informację o następujących danych osobowych: tytuł, imię i nazwisko, adres, adres wysyłki, numer telefonu, adres e-mail.
- Dostarczone przez kupującego dane osobowe są przetwarzane w celu sprawnej realizacji zamówienia.
- Operator zobowiązany jest do zabezpieczenia danych osobowych zgodnie z opracowanymi przez siebie środkami bezpieczeństwa chroniącymi przed dostępem do nich nieuprawnionych osób.
- Osoba poszkodowana w tej kwestii posiada prawa określone w ustawie § 28 i nast. ustawy nr 122/2013 dot. ochrony danych osobowych z późniejszymi zmianami.
- Jeżeli kupujący zgodził się na przetwarzanie danych osobowych podczas rejestracji w e-shopie w celach marketingowych, wyraził zgodę na otrzymywanie wiadomości e-mail oraz kontakt przede wszystkim za pośrednictwem adresu e-mail, ale także telefonicznie lub korespondencję na podany adres.
- Dane osobowe podawane w celach marketingowych takie jak imię i nazwisko, numer telefonu, adres i adres e-mail są udostępniane na okres pięciu lat.
- Zgodę na przetwarzanie danych kupujący może wycofać się w dowolnym momencie w formie pisemnej poprzez wysłanie odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych, które wskutek tego są natychmiast blokowane lub usuwane. Udostępnione dane osobowe nie będą przez nas dłużej wykorzystywane w celach marketingowych.
Artykuł XII
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych ogólnych warunków handlowych, a także warunków reklamacji bez powiadomienia kupującego. W razie zmiany ogólnych warunków handlowych lub także warunków reklamacji proces kupna będzie podlegałogólnym warunkom handlowym obowiązującym momencie wysłania zamówienia przez kupującego, które są dostępne na stronie internetowej sprzedawcy.
- Integralną częścią niniejszych ogólnych warunków handlowych są warunki reklamacji.
- Składając zamówienie, kupujący oświadcza, że przeczytał ogólne warunki handlowe oraz warunki reklamacji.
- Warunki te zostały opracowane w ramach projektu certyfikacji sklepu nakupujbezpecne.sk
- Ogólne warunki handlowe oraz warunki reklamacji są dostępne w siedzibie spółki do wglądu przez kupującego, jak również opublikowane na stronie internetowej e-shopu.
- Jeżeli konsument nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki sprzedawca przyjął jego reklamację lub jeżeli uzna, że sprzedawca naruszył jego prawa, ma możliwość skontaktowania się ze sprzedającym w celu zażądania rekompensaty. Jeśli sprzedawca odpowie negatywnie na żądanie rekompensaty lub na nią nie odpowie w ciągu 30 dni od daty jego wysłania, kupujący ma prawo złożyć wniosek z propozycją alternatywnego sposobu rozwiązania konfliktu zgodnie z §12 ustawy nr 391/2015 Dz.U. o alternatywnych sposobach rozwiązywania sporów konsumenckich wraz z późniejszymi zmianami. Właściwym organem zajmującym się alternatywnymi sposobami rozstrzygania sporów konsumenckich z operatorem sklepu internetowego jest Słowacka Inspekcja Handlowa (www.soi.sk) lub inny odpowiedni upoważniony podmiot prawny wpisany na listę podmiotów ADR prowadzoną przez Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej (http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov), konsument ma prawo wyboru organu, do którego zwróci się w celu alternatywnego sposobu rozstrzygnięcia sporu. Konsument może również ubiegać się o alternatywne rozwiązanie sporu konsumenckiego przy użyciu platformy rozwiązywania sporów on-line, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. informację dotyczące opłat za złożenie wniosku można znaleźć na stronie internetowej danego podmiotu zajmującego się alternatywnym sposobem rozwiązywania sporów.
- Inne nieokreślone w niniejszych ogólnych warunkach handlowych (lub ich integralnych częściach - załącznikach) sytuacje podlegają regulacjom odpowiednich przepisów, zwłaszcza ustaw nr 40/1964, 250/2007, 102/2014, 122/2013, 22/2004, 513/1991 Dz.U.
- Organem nadzoru jest Inspektorat Słowackiej Inspekcji Handlowej z siedzibą w Bratysławie dla regionu Bratysława. Prievozská 32, P.O.BOX 5, 820 07 Bratislava 27.
- Spółka jest zarejestrowana w I. Sądzie Rejonowym w Bratysławie, I. odd. Sro, pod nr 125001/B. Odpowiedzialnym przełożonym jest MariánŠiroký.
- Niniejsze warunki, w tym ich integralne części, wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.
Dokumenty do pobrania: Odstąpienie od umowy sprzedaży zawartej na odległość https://nakupujbezpecne.sk/…20zmluvy.pdf
Formularz reklamacyjny - opis wad https://nakupujbezpecne.sk/…klamacia.pdf
Obsługa klienta, kliknij TUTAJ
Warunki reklamacji sklepu internetowego (e-shopu)
stanowią integralną część ogólnych warunków handlowych
- Prosimy o wydrukowanie ( https://nakupujbezpecne.sk/…klamacia.pdf) i wypełnienieformularzareklamacyjnego.
- Prosimy o wysyłanie towaru bez usługi pobraniowej na adres podany w formularzu reklamacyjnym.
- Możliwe jest reklamowanie jedynie towaru, który został nabyty od sprzedawcy i jest własnością kupującego.
- Jeżeli prawo własności nadal nie zostało przekazane ze sprzedającego na kupującego, sprzedający ma prawo rozpocząć proces reklamacyjny dopiero po całkowitym opłaceniu płatności w pełnej wysokości zgodnie z § 151a i nast. Kodeksu cywilnego.
- Jeżeli kupujący jest konsumentem (osobą fizyczną, która nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej, zatrudnienia lub zawodu) wszystkie zakupione przez niego towary są objęte gwarancją 24 miesięcy, jeżeli dla towaru nie została podana inna informacją zgodna z ustawą o ochronie konsumentów i Kodeksem cywilnym, a także niniejszymi warunkami reklamacji. Jeżeli kupujący nie jest konsumentem, procedura odbywa się na podstawie przepisów Kodeksu spółek handlowych, a okres gwarancji wynosi jeden rok. Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu otrzymania towarów od firmy kurierskie/poczty lub bezpośrednio od sprzedawcy, jeżeli kupujący odbiera towar osobiście.
- Kupujący jest zobowiązany do zgłoszenia reklamacji Sprzedającemu niezwłocznie po odkryciu wady.
- Odpowiedzialność za wady nie obejmuje wad spowodowanych przez następujące czynniki:
a) mechaniczne uszkodzenie produktu przez kupującego,
b) nieprawidłowa eksploatacja, niezgodna z opisem w instrukcji,
c) używanie towaru w niestosownych dla niego warunkach - wilgotność, narażenie na chemiczne i mechaniczne wpływy środowiska naturalnego,
d) zaniedbanie dbałości o towar i jego konserwacji,
e) nadmierna eksploatacja towaru,
f) używanie towaru niezgodnie z warunkami określonymi w dokumentacji, ogólnymi zasadami, normami technicznymi i przepisami bezpieczeństwa lub jakiegokolwiek inne naruszenie gwarancji.
- Z odpowiedzialności za wady są również wykluczone defekty powstałe w wyniku klęski żywiołowej.
- Odpowiedzialność za wady nie dotyczy również zwykłego zużycia towarów (lub jego części) wynikającego z używania produktów. Krótszej żywotności produktu nie uważa się za wadę produktu i nie podlega ona reklamacji.
- Reklamowany towar należy przesłać na nasz adres podany poniżej bez usługi pobraniowej lub osobiście dostarczyć na adres kontaktowy. Przed wysyłką należy odpowiednio zapakować towar, aby podczas transportu nie doszło do jego uszkodzenia. Polecamy wysyłać towar listem poleconym, ewentualnie ubezpieczyć przesyłkę. Do towaru należy dołączyć kopię dowodu zakupu (faktury) i opis wady najlepiej w formie wypełnionego Formularza reklamacyjnego(wraz z dowodem zakupu).(http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/reklamacia.pdf). Reklamację należy dostarczyć pocztą, kurierem lub osobiście w formie pisemnej (nie poprzez e-mail).
- Sprzedawca potwierdzi otrzymanie wniosku i wyda Kupującemu potwierdzenie o wszczęciu procedury reklamacyjnej w odpowiedniej formie. Za termin wszczęcia procedury reklamacyjnej uważa się datę dostarczenia towaru do sprzedającego. Jeśli dostarczenie potwierdzenia nie jest możliwe natychmiast, zostanie ono dostarczone najszybciej jak to możliwe, najpóźniej wraz z decyzją dotyczącą rozpatrzonej reklamacji. Decyzja dotycząca rozpatrzonej reklamacji zostanie wysłana w formie pisemnej.
- Sprzedający jest zobowiązany do określenia sposobu rozwiązania reklamacji niezwłocznie, w skomplikowanych przypadkach w ciągu 3 dni od daty wszczęcia procedury reklamacyjnej. W uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza jeśli rozpatrzenie reklamacji wymaga kompleksowej oceny technicznej towaru, określenie sposobu rozwiązania reklamacji nastąpi w ciągu 30 dni od daty wszczęcia procedury reklamacyjnej. Po określeniu sposobu rozwiązania reklamacji Sprzedawca zakończy procedurę reklamacyjną od razu, w stosownych przypadkach z upływem niezbędnego ku temu czasu. Procedura reklamacyjna nie może trwać dłużej niż 30 dni od daty otrzymania przez sprzedającego reklamowanego towaru. Po upływie terminu 30 dni procedury reklamacyjnej kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu pełnej sumy za towar lub ma prawo do wymiany towaru na nowy.
- Prawa kupującego dotyczące procedury reklamacyjnej:
a) w przypadku wady możliwej do zlikwidowania kupujący ma prawo do terminowego, starannego i darmowego usunięcia wady. Sposób usuwania wady określa sprzedawca. Zamiast usunięcia wady (naprawy) kupujący może zażądać wymiany uszkodzonego przedmiotu na niewadliwy, jeśli nie spowoduje to obciążenia sprzedającego kosztami niewspółmiernymi do ceny towaru lub powagi wady. Sprzedawca zawsze może wymienić wadliwy element za niewadliwy zamiast podejmować się usuwania wady, jeśli z tego powodu nie naraża kupującego na poważne problemy.
b) W przypadku powstania wady, która nie jest możliwa do usunięcia i uniemożliwia właściwe użytkowanie przedmiotu do właściwych mu celów, kupujący jest uprawniony do wymiany towaru lub do odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy).
c) Dodatkowo, występowanie wad, które utrudniają prawidłowe korzystanie z przedmiotu, uprawnia kupującego do żądania obniżenia ceny.
d) Procedurę reklamacyjną uważa się za zakończoną, jeśli została zwieńczona przekazaniem reklamowanego towaru, wymianą lub zwrotem ceny zakupu, ewentualnie zaoferowaniem zniżki, pisemnym potwierdzeniem pozytywnego rozpatrzenia reklamacji lub jej uzasadnionym odrzuceniem.
- Kwestia braku uszkodzeń towaru, a także braku uszkodzeń opakowania (zgodnie z zaleceniami dotyczącymi odbioru towaru, który może zostać uszkodzony podczas transportu), powinna zostać skontrolowana poprzez rozpakowanie przesyłki w obecności przewoźnika. Złożenie podpisu potwierdzającego odbiór przysyłki przez sprzedającego jest równoznaczne z oświadczeniem, że opakowanie jest nienaruszone.
- Niniejsze warunki reklamacji stanowią integralną część ogólnych warunków handlowych, a sprzedawca zastrzega sobie prawo do ich zmiany w dowolnym momencie bez uprzedzenia kupującego.
29.08.2024